כללימאמרים נבחרים

7 סימנים לכך שאתם בזוגיות טובה

איך תדעו שהזוגיות שלכם תוביל לחיי נישואין מאושרים

במהלך השנה בה למדתי תקשורת בין אישית, הוצגה בפני עבודתו של אחד החוקרים המובילים בתחום הנישואין ובריאות היחסים, ד"ר ג'ון גוטמן. במהלך שנות לימודיי, המשכתי לעקוב אחרי מחקריו של ד"ר גוטמן.. הוא התפרסם בעיקר בזכות פיתוח נוסחה אשר מנבאת במדויק גירושים לאחר התבוננות של אינטראקציה בין בני זוג לאחר 5 דקות בלבד!

אתאר במאמר זה את ממצאיו של ד"ר גוטמן באמצעות מחקריו על זוגות מצליחים ומאושרים, כפי שנכתב בספרו "מדע האמון".

1. התאמות בסגנון הסכסוך.
רוב האנשים נופלים לאחד משלושה סגנונות קונפליקט: מאמתים (validators) , נמנעים (avoiders), תנודתיים (volatiles). אם היחס בין חיוביות לשליליות בסכסוכים היה 5:1, היחסים היו פונקציונליים. עם זאת, חוסר התאמה בסגנון הסכסוך יגביר את הסיכון לגירושין. חוסר ההתאמה בדרך כלל אומר שאדם אחד רוצה שהאחר ישתנה, אבל האדם הזה נמנע משינוי. החוקרים לא מצאו כל תנודתיים ונמנעים מתאימים. הם משערים שזה בגלל שהם לא עוברים את שלב החיזור!

2. דיאלוג עם נושאים נצחיים.
גוטמן גילה כי רק 31% מאי הסכמות של בני הזוג היו פתירות! משמעות הדבר היא שרוב הסכסוכים היו על בעיות תמידיות, אשר יוחסו להבדלים באישיות (אפילו בין מזגים דומים). למרות שהקשבה פעילה נראית כמו רעיון טוב בתיאוריה, זה כמעט אף פעם לא מתורגל או עובד בחיים האמיתיים, כי אם יש שליליות כלשהי, המאזין מוצא כי קשה להתעלם מכך ובדרך כלל יגיב על זה.

אחד המדדים הגדולים ביותר עבור מערכת יחסים מוצלחת הוא שתהיה התחלה איטית. זה בדרך כלל שם מאת הפוקוס על הנשים, שכן אנחנו אלה שמעלים נושאים במערכת היחסים ב80% מהמקרים. התגובות החיוביות בעימותים אלה היו מזוגות במערכות יחסים שהשתמשו בסטארט-אפ עדין יותר. אז זכרו לשמור על חוש ההומור שלכם ולהיות רגישים לאהוב שלכם! דיאלוג הוא הכרחי כדי למנוע "פקק" בסכסוכים, וזכרו, אלוהים ברא אותנו ייחודיים, לכן יש לשמוח על כך!

3. בעיות נוכחיות כבעיות משותפות.
במקום להאשים את בן הזוג שלכם על עצבנות ואכזבה במערכת היחסים, תביעו את מה שאתם מרגישים, אבל נסו לזהות את הצרכים שלכם. נסו להיות עדינים בשיחה הזאת. נסו להתמקד במה שהוא או היא עושה נכון ולהכיר בכך תחילה. זכרו, אף אחד לא מושלם, אז אל תצפו להכרת תודה על התלונות שלכם .

4. ניסיונות תיקון מוצלחים
אף אחד לא מושלם. אחרי שנים של בילוי עם מישהו, אתם הולכים לעלות על העצבים אחד של השניה מעת לעת, ולהיפך. זה בעצם דבר טוב! זה עוזר לנו לזהות את תחומי החולשה שלנו מעבר לכל צל של ספק, ולהישאר צנועים באמצעות תיקון.

המטרה שלכם במערכת יחסים היא לא להימנע ממצבים של סכסוך, או להעניש את עצמכם כאשר הם קורים, אלא לעבד את הנזק ולתקן אותו. הרצון והמחויבות לתקן חיוניים מאוד לתהליך. לומר שאתם מצטערים בלבד לא יספיק. עבדו עם בן / בת זוגכם בזיהוי האזורים שבהם אתם טועים, והתנצלו על כך. כמו כן, תשאלו מה אתם יכולים לעשות כדי לפצות את בן/בת הזוג.

5. נסו להישארו רגועים בזמן ריב
ברגע שהאדרנלין מציף את גופנו, קשה לנו לנהל שיחה אמפתית. למדו טכניקות ומיומנויות עצמיות להרגיע. כאשר אתם מרגישים את המתח שלכם עולה, קחו הפסקה, או שתנסו לשלב קצת הומור. אפילו נסו להחזיק את ידי בן/בת הזוג. נסו לעצור את השליליות במהלך הריב. מיומנויות אלה יעזרו לכם בנישואין שלכם וגם הם יעזרו לכם כהורים כאשר אתם מלמדים את הילדים שלכם שיטות חיוביות של הרגעה עצמית.

6. קבלו את ההשפעה של בן / בת זוגך.
הלחמו בדפוס של דחיית כל בקשה שבן/בת הזוג מבקשים. קבלת השפעה פירושה להסתכל על נקודת המבט של האהוב שלכם. משמעות הדבר היא "למתוח" את אזור הנוחות שלכם. אז אם בן/בת הזוג מבקש מכם להתעורר מוקדם בשבת בבוקר להתפלל מול מרפאת הפלה למשל, נסו לעשות זאת במקום לחפש תירוצים ולהתחמק מכך.

7. בניית ידידות, אינטימיות, וחיוביות משפיעה על מערכות.
זה המקום שבו זוגות המתכננים להקים משפחה יש יתרון. יש כבר הערכה קבועה ומובנית מדי יום של איך אתם הולכים לבלות את הזמן שלכם ביחד, ואיך תפגינו את האהבה שלכם אחד לשניה. הבעיה היא לא אם אתם אוהבים אחד את השני, אלא באיזו דרך אתם הולכים להביע את זה היום. זה למעשה מחזק את הצורך לשמור על החיזור לאורך כל הנישואין. למדו לאהוב זה את זה היטב. שמרו על יחס גדול יותר של חיוביות ושליליות. התחילו את ההרגלים האלה עכשיו, ויהיה לכם מעבר חלק לנישואין.

כתיבת תגובה